Innovatie

‘De wereld wordt kleiner en grenzen vervagen’. De wereldwijde ontwikkeling op het gebied van marketing-, distributie- en procesoptimalisatie gaat steeds sneller.   Hierdoor neemt de behoefte om sneller en innovatiever te werken om aan de klantwensen te blijven te voldoen en een voorsprong te houden op de concurrentie toe.

 

Innovatie

Bij ondernemers groeit het besef dat deze marktontwikkeling bijdraagt aan groei qua virtueel bereik. De stijgende financiële druk maakt de urgentie van innovatie alleen maar groter en is een noodzaak voor de toekomst van hun bedrijf. Hierbij zijn de belangrijkste motivaties: het werk slimmer organiseren, klanten behouden, nieuwe klanten aantrekken en de kwaliteit van hun dienstverlening verbreden en verbeteren.  Uit onderzoek blijkt zelfs dat meer dan 40% van de ondernemers in Nederland gelooft de crisis te kunnen overleven door te blijven innoveren en investeren in nieuwe producten en diensten.” Innovatie is meer dan alleen een technische verbetering. Innovatie kan ook in bijvoorbeeld management of marketing plaatsvinden. De gevolgen van het op een nieuwe wijze toepassen van een bestaand product kunnen even groot zijn als de gevolgen van de introductie van het product zelf.